Atlaižu kuponu lielā popularitāte

Aizvien lielāku popularitāti un ietekmi sabiedrībā iegūst tie saucamieonline kuponi. Kas tad vispār ir kupons? Skaidrojošajā vārdnīcā ir teikts, ka kupons ir: 1. nogriežams talons (parasti vērtspapīriem); 2. procentu summa par vērtspapīru iepriekš noteiktā laika posmā.

Pateicoties kuponu popularitātei, 2011. gadā tika izveidota mājas lapa www.kuponi24.lv, kas apvienoja informāciju no vairākām kolektīvās iepirkšanās vietnēm Latvijā.

Kā jau iepriekš tika minēts, kuponi ar katru gadu visā pasaulē iegūst lielāku popularitāti. Pagājušajā gadā Latvijā, precīzāk, 2015. gadā, izmantojot visdažādākos kolektīvās iepirkšanās portālus, iedzīvotāji ir iztērējuši vairāk nekā 23 miljonus eiro. Gribētos piebilst, ka šajā gadā pirmo reizi vairāku gadu laikā Latvijas kolektīvās iepirkšanāslapu apgrozījums ir krities. Kritums ir 12%, salīdzinot ar 2014. gadu.

Toties, salīdzinot 2015. gadu ar 2014. gadu, nozīmīgi ir piebilst, ka 2015. gadā pārdošanā izliktais kuponu skaits ir palielinājies par 7650 vienībām, tādā veidā radot sīvu konkurenci šajā nozarē.

Atlaižu kuponi, kuri sniedz ceļošanas iespējas pa Latvijas novadiem, Baltijas valstīm vai citām pasaules valstīm, jau vairākus gadus nosaka kopējās tendences kuponu biznesā. Ceļojumu kuponi trīs gadus pēc kārtas jau ir radījuši lielāko naudas apgrozījumu kolektīvās iepirkšanās nozarē, tādā veidā pēc šī rādītāja ieņemot pirmo vietu. 2015. gadā cilvēki ceļojumu kuponiem iztērēja vairāk nekā 9 miljonus eiro.

Otrajā vietā, kas ir radījuši lielāko naudas apgrozījumu kolektīvās iepirkšanās nozarē 2015. gadā, ir apģērbu un aksesuāru kuponi. To iegādei cilvēki ir iztērējuši vairāk nekā 3 miljonus eiro. Varētu teikt, ka, salīdzinājumā ar 2014. gadu, šo kuponu iegāde ir divkāršojusies (2014. gadā šie kuponi pat nesasniedza 2 miljonus eiro).

Trešajā vietā,kas ir radījuši lielāko naudas apgrozījumu kolektīvās iepirkšanās nozarē 2015. gadā, ir kuponi, kuri piedāvā preces un pakalpojumusmājai un dārzam. To iegādei cilvēka ir iztērējuši vairāk nekā 1,5 miljonus eiro.

Ceturtajā vietā,kas ir radījuši lielāko naudas apgrozījumu kolektīvās iepirkšanās nozarē 2015. gadā, ir kuponi, kuri piedāvā atpūtas un izklaides iespējas. Šiem kuponiem cilvēki ir iztērējuši apmēram 1,2 miljonus eiro, toties piektajā vietā ir kuponi, kuri piedāvā veselības pakalpojumus. Šiem kuponiem cilvēki ir iztērējuši gandrīz 1 miljonu eiro.

Salīdzinot ar 2014. gadu, kuponu top – 5 2015. gadā nav mainījies.

Gribas pieminēt arī to, ka 2015. gadā ir pieaudzis suši kuponu pārdotais apjoms. Suši iegādei cilvēki ir iztērējuši apmēram 203 tūkstošus eiro, toties ir samazinājies picu un kebabu pieprasījums, jo to iegādei cilvēki tikai ir iztērējuši apmēram 77 tūkstošus eiro.

Kolektīvās iepirkšanās nozarē ir parādījusies jauna kategorija, kurai agrāk nebija labs apgrozījums. Šī ir kategorija 18+. 2015. gadā cilvēki šīs nozares precēm ir iztērējuši 72 tūkstošus eiro.

Varētu būt ka šogad, precīzāk, 2016. gadā, kuponu tirgus apgrozījums paliks tādā pašā līmenī kā 2015. gadā, toties kuponu iegādei var mainīties prioritātes.

Ņemot vērā pasaulē notiekošos briesmīgos teroraktus, varētu būt, ka ceļojumu kuponu popularitāte varētu nedaudz kristies, jo iedzīvotāji labprāt atturas no ceļojumiem un gaida piemērotāku laiku; tā vietā viņi izvēlas kuponus, kad piedāvā apmeklēt dažādas SPA procedūras, restorānus, suši, redzes korekciju un citus medicīniskos pakalpojumus, preces ar nacionālo (Latvijas) simboliku.

Kolektīvās iepirkšanās nozares pieaugumu pasaulē veicina visdažādāko preču piegādes formu attīstība. Latvijā kā nozīmīgus preču piegādātājus var minēt DPD Pickup Paku Bode, Omniva u.c.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *